top of page

Personalizuota rinkodara - tai pažinti savo auditoriją

Atnaujinta: 02-20


Visi mes žinome, kas yra mūsų tikslinė auditorija iki kol suprantame, kad matome skirtingai. Daugelis įmonių nėra dokumentavę kliento portreto. Suprantama, tam reikia laiko. Gera žinia, jei imatės turinio rinkodaros strategijos (ar leidžiate tai padaryti man) - laiko atsiras.



Kaip auditorija, personalizacija ir turinys susiję



„Parodyk savo draugą, pasakysiu, kas tu“ – ši frazė apie tai, kad mus traukia į mus pačius panašūs dalykai. Labai bendrai kalbant, tikslinė auditorija – tai žmonės, kuriuos vienija ne tik panaši problema (kurią produktas gali išspręsti), bet ir sutampančios vertybės, tikslai, požiūris į gyvenimą ar kokybės suvokimas.




„Mes viską žinom apie savo auditoriją”


Teko tai išgirsti ir ne kartą. Net jei prekės ženklas yra nedidelis ir už turinio vairo šiandien stovi du žmonės, rekomenduoju turėti bent minimalų aprašą, kuriame įvardinate, kas yra jūsų tikslinė auditorija ir koks yra jūsų komunikacijos tonas. Pateikiu pavyzdį žemiau.



Kliento portretas tikslinės auditorijos kontekste


Visi žmonės yra skirtingi ir gali būti, kad net jei juos vienija vienas pomėgis, tai kitose srityse jie bus labai skirtingi. Yra buvę (ir ne kartą), kad kuriant tikslinės auditorijos portretus paaiškėja, kad nors ir bendras dviejų įmonėje dirbančių žmonių suvokimas buvo labai panašus, tačiau galutinis portreto vaizdas - skirtingas.


Jei įmonė didesnė, rekomenduotina, kad visi dalyvautų tikslinės auditorijos apibrėžimo etape. Net jei taip nutinka, kad portretai labai skirtingi, visgi atsiranda daugiau bendrumų ir panašumų. Šis tikslinės auditorijos mappingas yra aukso vertės informacija, kuris taps pagrindu, kuriant personalzuotą turinį.





Personalizacija nėra kreipimąsis vardu


Gauti laišką, kuriame kreipiamasi vardu yra malonu. Kai laiške panaudojama kita informacija susijusi su tavimi ar net tavo duomenys - gali būti taip pat gera personalizacijos išraiška. Tačiau - duomenys nėra personalizacija. Duomenys - priemonė personalizacijai sukurti.



Kaip kurti personalizuotą turinį?


Kai žinote, kas esate jūs (turite manifestą ir komunikacijos gaires) ir, kas yra jūsų klientas, tai tampa kur kas paprasčiau. Jūs žinote, su kokiais keblumais susiduria jūsų klientas, ko siekia, ką palaiko... Kurkite naratyvą, kuris rūpi jūsų klientui. Nebijokite būti asmeniški ir kalbėti temomis, kurios vienija jus su Jūsų auditorija.


Personalizuotas turinys taip pat yra, kai informacija, kurią siunčiame savo klientams, esame įsitikinę - yra aktuali. Tai itin aktual laiškų rinkodaroje.


Duomenys yra puiki priemonė siųsti tai, kas yra aktualu gavėjui (segmentui). Šiais laikais gauti ne į temą laišką gali būti nemaloni ir lemianti patirtis (unsubscribe). Yra tai buvę? Net neabejoju - yra.


Subscriberių segmentavimas galėtų būti pagal:

  • interakciją su kitais jūsų laiškais istoriją

  • prekių įsigijimo istoriją

  • išleistą sumą / dažnumą apsiperkant

  • elgesį jūsų tinklapyje

  • kita


Tai, kaip kalbate ir ką sakote gali jus iškelti, nuleisti arba taip ir nesuteikti progos pajudėti. Personalizuotas turinys skatina didesnį klientų įsitraukimą, pasitenkinimą ir gerą įmonės reputaciją.


Nenuoseklumas - klientų netekimas lygioj vietoj


Tenka pastabėti, kad nuoseklumo svarba vis dar nepakankamai suprantama. O kaina gali būti milžiniška. Nenuoseklumo krizė garsiausiai įvyksta rebrendingo metu. Atmintyje iškyla Manilla atvejis: puoselėdama profesionalios kosmetikos įvaizdį empancipuotai, stilingai, jaunai ir išsilavinusiai auditorijai vieną dieną Manilla atsiuntė SMS žinutę "Pyst ir graži". Aš turbūt taip ir nebaigiau turėtos veido kaukės.


Kitas, šviežesnis, atvejis - kas nutiko "Oda Pro"? Irgi buvau klientė. Kas vyksta paskui? Mano atveju, grįžau prie prekės ženklų, kurie sako - mes kainuojame daugiau, siūlome kokybę vakar-šiandien-rytoj, esam dėl tavęs ir liksime.




Kaip išlikti nuosekliu?


Labiausiai padeda - žinoti, kas jūs eate. Turėkite savo prekės ženklo manifestą. Apsirašykite ir iškomunikuokite aktyviai viduje. Keletas punktų, kurių nevalia praleisti:


Prekės ženklo vertybės

Išsirinkite 4–5 vertybes, kurias siekiate akcentuoti. 1–2 sakiniais apibrėžkite, ką jums – kaip prekės ženklui – tai reiškia. Tai turi atspindėti prekės ženklo misiją, pažadą ir pozicionavimo strategiją, t. y. kaip jūsų misija padės pažadą įgyvendinti.


Prekės ženklo suasmeninimas

Jei tai būtų žmogus, koks jis būtų? Kokios lyties, amžiaus, kuo gyventų, kaip leistų laisvalaikį, kokių tikslų siektų ir kas jį įkvėptų?


Tikslinė auditorija ir klientų portretai

Suprasdami savo tikslinę auditoriją galėsite kalbėti jos kalba. Kur jos atstovai gyvena? Kaip atrodo? Kokio amžiaus yra? Kiek uždirba? Su kokiais iššūkiais susiduria? Kodėl jiems svarbu tuos iššūkius įveikti? Kuo jie tiki? Kas juos įkvepia?


Kam sakome NE, o kam TAIP

Atsižvelgdami į prekės ženklo kalbos manierą, sukurkite aiškias gaires, ką galima daryti, o ko ne. Tai apima žodyną, kalbos toną, gramatiką, skyrybą.

  • Tonas: draugiškas, šiltas, formalus, autoritetingas, žaismingas, humoristinis, energingas, inovatyvus, įkvepiantis, motyvuojantis, pasyvus, aktyvinantis ir pan.

  • Gramatika: kiek paisoma gramatikos taisyklių, pvz., didžiųjų raidžių (ne)rašymas.

  • Skyryba: kabučių, taškų sakinio gale arba šauktukų (ne)rašymas.

Kas yra svarbu, kalbant su tiksline auditorija?

Būkite empatiški


Kalbėkite su savo potencialia auditorija, būkite ten, kur ją galite rasti, kad galėtumėte geriau pažinti, ir rengiamą turinį pateikti labiausiai prieinama kalba.

Personalizuokite prekės ženklą


Kuo prekės ženklas gyvena? Kokiomis vertybėmis vadovaujasi? Kokius iššūkius patiria, apie ką svajoja?

Kalbėkite apie savo išskirtinumą


Autentiškumas yra labai svarbus, kuriant stiprų prekės ženklo balsą. Būkite ištikimi savo vertybėms, misijai ir pažadams. Jūsų balsas turi būti unikalus ir tikras, atspindintis jūsų esmę. Pažinti savo konkurencinę aplinką yra naudinga. Jei turėsite atsakymus, kuo esate pranašesni už konkurentus, ir juos tinkamai perteiksite, tai bus aišku ir jūsų auditorijai.

Būkite betarpiški


Atsisakykite komunikacijos „mes-jūs“ konstravimo, susitelkite į auditoriją, klientą. Klausykite savo auditorijos: atkreipkite dėmesį į atsiliepimus ir bendradarbiaukite. Įsiklausykite į jų poreikius, rūpesčius ir pageidavimus. Tai padės tobulinti prekės ženklo komunikaciją ir geriau pasiekti tikslinę auditoriją.

Sutelkite komandą


Produkto (paslaugos) kūrėjai, pardavėjai ir klientų aptarnavimo specialistai gali suteikti labai daug vertingos informacijos tiek apie produktą, tiek apie klientų atsiliepimus.

Būkite nuoseklūs


Nieko nelaimėsite, jei bandydami prisitaikyti skirtinguose kanaluose kalbėsite kitaip. Pasirinkite toną, atitinkantį savo prekės ženklo „asmenybę“, ir išlikite visuose kontaktiniuose taškuose vienodas. Nuoseklaus tono palaikymas padeda sukurti pasitikėjimą ir susipažinti su auditorija.




Nenumokite ranka į turinį


Atminkite: geriau jokio turinio, negu bet koks. Dažnai turinio strategijai tiesiog pritrūkstama laiko. Tačiau gera žinia yra ta, kad skyrus tam laiko ir energijos pradžioje, galėsite jaustis užtikrinti ir veikti be streso ilgą laikotarpį. Nors strategija paprastai kuriama metams, o kalendorius 6 mėnesiams, praktika rodo, kad veikia kur kas ilgiau.


Kurkite informatyvų, naudingą ir įtaigų turinį, kuris turėtų tikslą. Štai keli kontroliniai klausimai, padėsiantys prieš išleidžiant turinį jaustis užtikrintai:

  • Ar turinys yra reikalingas?

  • Ar akcentai nurodyti tikslingai ir teisingai?

  • Ar auditorija susitapatins su pateikta informacija?

  • Kuo mano turinys skiriasi nuo konkurentų?

  • Ar šis turinys atitinka prekės ženklo vertybes ir komunikacijos gaires?

Elkitės tvariai ir naudokitės į valias informacija ir duomenimis, kurie pasiekiami ranka. Analizuokite savo socialinių tinklų, naujienlaiškių bei tinklaraščių įrašų srautą. Tai padės labiau suprasti, kuo iš tiesų domisi jūsų auditorija, kaip ji kinta.


 

Esu turinio ekspertė. Kalbu apie turinio rinkodaros sprendimus.


Padedu prekės ženklams pakelti organinį srautą ir turėti klientus, kurie sugrįžta.



55 peržiūros0 komentarų

Susiję įrašai

Rodyti viską

Comments


bottom of page