2024-ieji buvo lūžio taškas laiškų rinkodaroje. Duomenų apsaugos griežtėjimas, dirbtinio intelekto integracija ir augantis vartotojų lūkestis – visa tai reikalauja iš mūsų, rinkodaros profesionalų, nuolatinio tobulėjimo. Kviečiu būti pasiruošus pokyčiams, kuriuos atneš 2025-ieji.
Šiame įraše dalinuosi tendencijomis, kurios, tikėtina, formuos laiškų rinkodarą ateinančiais metais. Kviečiu į savo laiškų rinkodarą pažvelgti naujai ir kitiems metams pasiruošti tinkamai. (Būt gerai pagalba? Pakalbėkim)
Duomenų apsauga: nauji el. pašto rinkodaros žaidimo taisyklės
Duomenų apsauga ir privatumas – nebe tušti žodžiai. 2024-ieji atnešė didelių pokyčių šioje srityje. Gigantės Google ir Yahoo ėmėsi griežtesnių veiksmų, siekdami apsaugoti mūsų pašto dėžutes nuo nepageidaujamų laiškų. Tai reiškia, kad ir mums, laiškų rinkodaros profesionalams, tenka kelti kartelę.
Prisiminkite: SPF ir DKIM autentifikacija, DMARC politika, DNS įrašai ir patogus atsisakymo mygtukas – tai nebe pageidaujami, o privalomi elementai.
O kas toliau? Šiais metais siekime dar mažesnio spam rate – iki 0,3%. Tai ne tik padės apsaugoti mūsų reputaciją, bet ir užtikrins, kad mūsų žinutės pasieks tuos, kuriems jos tikrai rūpi.
AI laiškų rinkodaroje - ne draugas, bet...
Dirbtinis intelektas tikrai yra galingas įrankis. Jis gali stebuklingai kurti personalizuotus laiškų turinius, segmentuoti auditorijas. Tačiau šiemet turbūt ne kartą gavome nevykusį dirbtiniam intelektui patikėtą laišką, todėl siūlau į AI žiūrėti kaip į kolegą.
Kartais jo pasiūlymai būna tiesiog genialūs, o kartais... na, šiek tiek pernelyg generiški.
Svarbiausia nepamiršti: dirbtinis intelektas yra puikus įrankis, bet ne pakaitalas žmogiškajam kūrybiškumui ir kritiniam mąstymui. Visada patikrinkime, ar jo pasiūlymai atitinka mūsų prekės ženklą ir klientų poreikius.
Interaktyvumas - visada pakelia nuotaiką
Judantys GIF'ai, apklausos, skaičiuoklės – interaktyvūs elementai jau seniai tapo mūsų el. laiškų nepakeičiama dalimi. Ir vis dėlto, kaip ir su bet kuriuo nauju žaisliuku, svarbu žinoti, kada sustoti.
Prieš įtraukdami dar vieną blizgutį į savo laišką, paklauskime savęs: ar šis elementas tikrai padidins paspaudimų skaičių arba paskatins pirkimą? Ar jis atitinka mūsų prekės ženklą ir ar netrukdys pagrindinei žinutei?
Interaktyvumas turi būti prasmingas. Jis turi praturtinti vartotojo patirtį.
Minimalizmas: mažiau yra daugiau
Šiandien vartotojai vis labiau vertina aiškumą ir paprastumą. Minimalistinis dizainas leidžia išryškinti svarbiausią žinutę ir skatina imtis veiksmų.
Tačiau minimalizmas – tai ne sinonimas nuobodumui. Su tinkamu šriftu, spalvų palete ir išdėstymu net ir paprasčiausias laiškas gali atrodyti stilingai ir įdomiai. Svarbiausia – neperkrauti dizaino ir sutelkti dėmesį į tai, kas iš tiesų svarbu.
Genealumas slypi paprastume. Prisiminkite: laiškas turi būti ne tik gražus, bet ir veiksmingas.
Vizualus dizainas
Nors minimalizmas mums siūlo sutelkti dėmesį į esmę, tai nereiškia, kad turime atsisakyti vizualios kalbos. Tinkamai pasirinktos spalvos, aukštos kokybės vaizdai ir harmoningas išdėstymas gali paversti jūsų laišką tikru meno kūriniu.
Svarbiausia – nepersistengti. Vienas ryškus vizualinis elementas gali padaryti daug daugiau nei dešimt chaotiškai išdėstytų paveikslėlių. Pasirinkite vieną pagrindinį vizualinį akcentą ir leiskite jam kalbėti.
Mąstykime kaip menininkai: kiekvienas elementas jūsų laiške turėtų turėti savo vietą. Eksperimentuokime su skirtingomis spalvų paletėmis, šriftais ir išdėstymo būdais.
Open rate – praėjusios dienos žvaigždė
Open rate kadaise buvo laikomas vienu pagrindinių laiškų rinkodaros kampanijos sėkmės rodiklių. Tačiau šiandien, ypač „Apple“ įvedus privatumo apsaugos priemones, šis rodiklis tapo mažiau patikimas. Daug el. laiškų dabar žymimi kaip neatverti, net jei vartotojas juos perskaitė.
Kokie rodikliai yra svarbesni?
Vietoj open rate verčiau fokusuokimės į šiuos rodiklius:
Įsitraukimas ilguoju laikotarpiu
Konversijos
Prenumeratorių sąrašo pokyčiai
Click rate
Kodėl šie rodikliai yra svarbesni?
Šie rodikliai suteikia išsamesnį vaizdą apie tai, kaip laiškai veikia. Jie padeda suprasti, ar žinutės yra aktualios auditorijai, ar skatina norimus veiksmus ir galiausiai - ar investicijos į laiškų rinkodarą atsiperka.
SMS ir email draugystė
Kanalų įvairovė yra gerai. Puiku, kai vienu įrankiu galima pasiekti abu. Pvz. lietuviškas startuolis Omnisend siūlo galimybę integruoti SMS žinutes į savo kampanijas.
Tačiau nepamirškite, kad sėkminga rinkodara – tai ne tik kanalų gausa, bet ir jų tinkamas derinimas.
Prieš įtraukiant SMS žinutes į savo rinkodaros kampanijas, verta gerai apgalvoti, ar tai iš tiesų bus naudinga Jūsų klientams. Nors daugybė kanalų gali atrodyti patraukliai, svarbiausia, kad jie būtų naudojami tikslingai ir nesukeltų informacinio triukšmo.
Kitas FOMO kontekstas
Naujasis FOMO konceptas perkelia mus nuo „pirk arba mirk“ mentaliteto link išskirtinumo siekio. Šiandien rinkodara kviečia vartotojus jaustis ypatingais, siūlydama jiems ribotus leidimus, personalizuotus pasiūlymus ir kitas privilegijas, kurios pabrėžia jų unikalumą.“
Turinio strategija: nuo santykio iki skaičių
Ko šiemet jau mažiau, tai karštligiško prenumeratorių skaičiaus auginimo. Prekės ženklai vis dažniau koncentruojasi į tikslingą turinio strategiją, segmentuodami prenumeratorius ir kuriant turinį, atitinkantį jų individualius poreikius.
Turinio strategija laiškų rinkodaroje nėra turinio kalendorius. Tai išsamiai apgalvotas planas, kuriame apibrėžti tikslai, auditorija, žinutės ir veiksmai, kurių tikimasi iš gavėjų ilguoju laikotarpiu.
Turinio strategija yra tarsi žemėlapis, vedantis mus nuo prekės ženklo misijos auditorijai pateikimo iki konkrečių pardavimų rezultatų.
Personalizacija - vienas iš turinio strategijos prioritetų
Personalizacija – tai menas sukurti tokį el. laišką, kuris kiekvienam gavėjui suteiktų jausmą, kad jis yra mūsų dėmesio centre. Mūsų tikslas – kad kiekvienas laiškas būtų ne tik informatyvus, bet ir asmeniškas, tarsi rašytas specialiai jam.
Kas svarbu? Nuolat atlikti sąrašo valymą bei segmentuoti prenumeratorius užtikrinant, kad mūsų žinutės pasiektų tik tuos, kurie yra tikrai suinteresuoti pasiūlymais. Šis strateginis pokytis leidžia kurti efektyvią ir ilgalaikę komunikaciją su klientais.
Labas, aš Dainora. Rinkodaroje veikiu 15 metų.
Teikiu SEO on page, laiškų rinkodaros paslaugas. Jauniem verslam padedu augti greičiau. Veikiantiems - efektyviau.
Comments