Ar sutinkate, kad:
Rinkodara be turinio negali veikti.
Turinio rinkodara dalyvauja visoje kliento kelionėje.
Tai kodėl, kai kalbame apie turinio rinkodarą dažniausiai kalbame apie socialinius tinklus?
Pakalbėkime apie turinio rinkodarą iš esmės
Paprastais žodžiais tariant, turinio rinkodara yra rinkodaros strategija, kuria siekiama sukurti ir dalintis vertingu, įdomiu ir aktualiu turiniu, siekiant pritraukti ir išlaikyti tikslinę auditoriją, didinant prekės ženklo žinomumą ir keliant pardavimus.
TURINIO RINKODARA IR PREKĖS ŽENKLO VEIKLA
Turinio rinkodara dalyvauja šiose prekės ženklo strategijose:
Prekės ženklo
Rinkodaros
Pardavimų
Turinio
Kaip turinio rinkodara dalyvauja?
Turinio rinkodara prekės ženklo strategijoje apima principinį apsisprendimą, kaip prekės ženklas prisistatys auditorijai, kokiais žodžiais ir tonu su ja kalbės ir kaip vykdys įvazdinę ir produkto komunikaciją. Pavyzdžiui:
Rinkoje išsiskiriame save pateikdami kaip: (tęsiame)
Auditorijai sprendžiame šias problemas: (tęsiame)
Turinyje svarbu parodyti, kad esame empatiški, suprantame klientą (KAIP?)
Pristatydami produktą akcentuosime šias vertes: (tęsiame)
Turinio rinkodara prekės ženklo rinkodaroje yra apie apsisprendimą, kokius kanalus naudosime, kokias žinutes kuriems kanalams skleisti pasirenkame, ir kokias taktikas naudojame.
Pavyzdžiui:
Veikiame omnichannel principu, kai prioritetą teikiame WEB turiniui, kurį adaptuojame kiekvienam kanalui, veikiant pagal produkto bei prekės ženklo rinkodaros kampanijas.
Turinio rinkodara pardavimų strategijoje veikia kaip konkrečios kampanijos ar planas, skirtas padidinti pardavimus arba gerinti prekės ženklo įvaizdį. Jame svarbu tinkamai pasirinkti kanalai ir pagal juos adaptuotas turinys, kuris atitinka prekės ženklo strategijos turinio gaires.
Pavyzdžiui:
Per numatytą laiką siekiame parduoti kuo daugiau produktų X. Atitinkamai parengiame taktikas, kuriame veikia turinys šiems kanalams: Google reklama suderinta su SEO strategija; Turinio tekstai suderinti su SEO, prekės ženklo ir produkto rinkodaros strategija. Taip pat įtraukiama žiniasklaida, Soc. tinklų reklama, įrašai (ir kita), speciali kampanija laiškų prenumeratoriams ir kita.
Kaip atrodo rinkodara turinio strategijoje? Skamba sviestuotai, tačiau… Turinio strategija yra apie tai, kaip turinio vienetas (blog'as, įrašas ar kita) veikia, siekiant dviejų pagrindinių tikslų: 1) parduoti (nebūtinai čia ir dabar) bei 2) teikti vertę auditorijai. Bei, žinoma, turi atliepiti prekės ženklo strategiją (pozicionavimas, tonas, kita)
Pavyzdžiui:
Blog įrašas, kuris parengtas pagal SEO strategiją, atliepia auditorijos poreikius, atliepia prekės ženklo pozicionavimą, akcentuoja produko privalumus.
TURINIO RINKODARA IR KLIENTO KELIONĖ
Turinio rinkodara: srautui, pardavimams, lojalumui.. Kaip tai atrodo?
Turinio rinkodara ir SRAUTAS
Turinio rinkodaros dalyvavimas SEO:
Turinio rinkodara ir SEO (paieškos sistemos optimizavimas) yra glaudžiai susijusios. Kokybiškas turinys gali padėti pagerinti svetainės SEO, o šis veikia pritraukiant tikslinę auditoriją.
SEO ir copywriting:
veikia rašant puslapio aprašymus, kuriuos matome suvedus paieškos frazę Google. Tai ką randame trumpame (iki 170 simbolių) aprašyme, dažnai padeda apsispręsti - eiti į puslapį ar ne.
Tinklapyje esančios informacijos pateikimas. Tai apima tiek įvaizdinio turinio dalį (homepage, apie mus, atsiliepimai), tiek pardavimų puslapius.
SEO ir content writing:
Tai dažniausiai tinklaraščio (blog) dalis, kurioje turinys paprastai pateikiama išsamus informuojantis ir edukuojantis turinys.
Google ir Meta reklama
Ar galite nuneigti, kad turinio rinkodara dalyvauja kuriant reklamines kampanijas? Prilausomai nuo tikslų (įvaizdžio ar pardavimų skatinimo), turinys nėra pavienis, tačiau atliepia prekės ženklo bei pardavimų strategijas. Na, bent jau turėtų :).
Google reklama paprastai turėtų sietis su SEO strategija. Rengiant Google reklamą akualu, kokį turinį pateiksime. Ši dalis vis dar stokoja pakankamo įvertinimo. Nors tai vos keli sakiniai, tačiau copywriting dalis išlieka svarbi.
Turinio rinkodara: PARDAVIMAI
Tinklapio turinys
Čia dėmesio centre copywriting ir UX dalis. Kokiomis žinutėmis prikaustys dėmesį, kaip aiškiai ir lengvai turinys bus pateiktas ir galiausiai - kaip greitai tikslinė auditorija nusiteiks pirkimui.
UX rašymo dalis apima smulkių žinučių pateikimą - mygtuko žodynas, pirkimo žingsniuose esančią informaciją. Ši dalis atsakinga už tai, kad auditorijai nekiltų nei menkiausios dvejonės, vykdant pirkimą.
Socialiniai tinklai
Turbūt retas, kuris nėra nieko nusipirkęs, pamatęs socialiniuose tinkluose. Todėl tikrai neverta neigti socialinių tinklų įtakos pardavimams. Įtaigus vaizdo turinys ir taikli žinutė (coywriting) - nenuginčijamas faktorius, keliantis pardavimus.
Turinio rinkodara: LOJALUMAS
Naujo kliento pritraukimas kainuoja brangiau nei esamo kliento išlaikymas ar sugrąžinimas. Taip pat, pastarųjų metų tendencijos rodo, kad pirkėjams prireikia daugiau laiko pirkti pirmą kartą, tačiau yra linkę būti lojalūs. Tai reiškia, kad neinvestuodami į lojalomo strategiją, tikėtina, prarandame dideles galimybes.
Laiškų rinkodara (SMS rinkodara)
Kaip turinio rinkodara veikia lojalumą? Efektyviausias būdas - laiškų ir SMS rinkodara. Siekis - užmegzti ilgalaikį ryšį su savo auditorija, tikintis kelti pardavimus, tačiau pirmumą teikiant vertės klientui suteikimui.
Svarbu: pardavimų kampanijos integruojamos į turinio strategiją arba eina kaip atskira laiškų rinkodaros dalis.
Socialiniai tinklai
Socialiniai tinklai yra puiki priemonė įvaizdžiui, reputacijai ir pardavimams. Deja, tačiau lojalumo aspektas socialiniuose tinkluose menksta: algoritmai greitai keičiasi, o išlikti įdomiam prireikia nemažai investicijų. Jei pavyksta organiniu srautu išlaikyti auditorijos dėmesį ir kelti pakartotinus pardavimus - keep going!
Turinio rinkodara taip pat dalyvauja prekės ženklo įvaizdžio bei reputacijos formavimo tiksluose. Kokiais kanalais ir taktikomis veikia, geriausiai gali papasakoti komunikacijos ekspertai. Mano šio įrašo tikslas - parodyti, kad turinio rinkodara yra plati rinkodaros koncepcijos dalis ir socialiniai tinklai yra tik dalis jos.
Ir dar..
Turinio strategija nėra turinio kalendorius. Turinio rinkodara - nėra socialiniai tinklai. Kviečiu žvelgti plačiai, veikti tikslingai ir išmaniai!

Esu rinkodaros strategė. Rinkodaroje veikiu 15 metų. Padedu prekės ženklams atrasti būdus, kaip megzti ryšį su auditorija, pakelti srautą ir pardavimus.
Siūlau į vertę orientuotą rinkodaros strategiją ir duomenimis grįstus turinio sprendimus.
Comments