top of page

Rinkodarai reikia Turinio Strategijos

Atnaujinta: 2023-12-07

POV: Savo pašto dėžutėje randate spausdintą maximos leidinį. Jūs: aww Maxima manimi rūpinasi, duoda man tai, ko reikia. Maxima yra vieta, kuriai aš priklausau.


Reaguokite kaip norite, bet būtent nuo to prasidėjo turinio rinkodara. Ir toks yra jos tikslas - sukelti pojūtį, jog rūpite prekės ženklui. "The Furrow" buvo toks populiarus (sako kad 4 milijonai JAV gyventojų jį skaitė), kad įkvėpė kitus prekės ženklus imtis panašios taktikos. O kas įkvėpė John Deere? Visai tikėtina, kad Benjamin Franklino pavyzdys. Šis gerokai anksčiau (1732 m.) išleido almanachą apie spaudą, kurio tikslas - reklamuoti B. Franklino spaudos verslą.


Turinio rinkodara nėra kažkas nauja, tačiau jos augimas siejamas su SEO (1997) ir soc. tinklų atsiradimu: Six Degrees (1997), MySpace ir LinkedIn (2003), Facebook (2004), Twitter (2006), Pinterest ir Instagram (2010), Tik Tok (2016).


Kas turinio rinkodara yra dabar?


turinio rinkodara
Turinio rinkodaros misija - patraukti dėmesį naudingu ir aktualiu turiniu.

Tai strategija, kai įvairiais kanalais originaliu, aktualiu ir vertingu turiniu siekiama pritraukti tikslinę auditoriją, siekiant ją informuoti, edukuoti, sudominti, motyvuoti, padrąsinti (konversijai).


Turinio rinkodara apima įvairius kanalus ir įvairias formas: TV, kino filmuose, spausdintoje spaudoje ir, žinoma, internetą.


Čia turinio rinkodara veikia itin plačiai - nuo prekės ženklo internetinio puslapio (puikus pavyzdys - blog sekcija) iki socialinių tinklų, laiškų, SMS ir kita.


Turinio rinkodara dalyvauja visose kliento kelionės fazėse: pritraukiant, konvertuojant ir padeda kurti ilgalaikį ryšį, stiprinant kliento lojalumą.


Dėmesio: keičiasi pirkėjų elgesys

Harvardo profesoriaus Gerald Zaltman teigimu, nors stengiamės planuoti išlaidas racionaliai, tačiau perkant net 95% sprendimų lemia emocijos. Kas keičiasi?

Rečiau perkama ČIA ir DABAR


Pirkėjai atidžiai renkasi, kam patikėti savo pinigus ir nesivargina skirti laiko pažinti prekės ženklą. Ir preke, ir prekės ženklu pasidomi Google, ieško atsiliepimų, kad įsitikintų, jog neperka katės maiše. Visada apsilanko WEB, jei siūloma galimybė, taps prenumeratoriumi, apsilankys socialinių tinklų paskyrose, prascrolins ir follow arba ne. Pastebės kurį laiką, apie ką kalba prekės ženklas ir galbūt įsigys. Normalu, jei pirkinio įsigijimas užtrunka 30 dienų. Beje, 70% yra linkę pirkti per retargeting reklamą.

Akylai renkamasi, IŠ KUR PIRKTI


Patirtis perkant dar niekada nebuvo tokia svarbi. Pirkti iš vietos A yra tarsi pasakyti - draugaujam. Harris group tyrimo duomenimis, 3 iš 4 (78%) tūkstantmečio kartos (millennials) yra linkę išleisti daugiau pirkiniui, kurį įsigijant patirs daugiau emocinio potyrio. 55% teigia, kad pirkiniams, kurie teikia potyrį išleidžia kaip niekada daugiau.

Klientai linkę būti LOJALŪS


Dėmesio ir laiko skyrę apsisprendimui dėl pirmojo pirkinio, klientai yra linkę pasilikti su prekės ženklu ilgam. Tiesa, yra viena sąlyga: prekės ženklas turi atitikti kliento lūkesčius: būti įdomus, kalbėti apie tai, kas rūpi jam, atstovauti bendras (jūsų ir kliento) vertybes. Kitu atveju nutiks CANCEL.

Rinkodara reikalauja pokyčių. Kur dėmesys?

Pasakykite, kiek užtrunkate, renkantis filmą NETFLIXE? Turite visą puokštę lūkesčių, jums reikia ne filmo, o lūkesčius atitinkančio potyrio. Taip jaučiasi ir pirkėjas. Jam reikia ne tiek pirkinio, kiek emocijų, kuriuos pirkinys suteiks.

Koks turinio vaidmuo?

Prabangos prekių tikslas sukurti patirtį, kuri keltų savivertę, būtų apie priėmimą bei statusą. Tai tarsi klubas, kuriame norėtų atsidurti daugelis, bet gali ne visi. Turinio rinkodara veikia panašiai. Tikslas - jungti kažkuo panašius ir suteikti emocinę bei realią vertę.

Prekės ženklas jau seniai nėra tik logotipas ir prekės. Tai yra istorija, kuri neturi pabaigos. Istorijos centre - idėjos ir klientai. O kur idėjos ir žmonės - ten bendruomenė.

Community based marketing

Bendruomene pagrįsta rinkodara yra stipriausia lojalumo forma ir kiekvieno prekės ženklo siekis. Tačiau ne viskas taip paprasta. Be stipraus prekės ženklo pozicionavimo, deklaruotų aiškių vertybių, nuoseklaus jų deklaravimo ir aktyvių pastangų ryšiui užmegzti, nebus to pasiekta.

Žmonės renkasi idėją, pateikite ją

Tai ką pasakytumėte apie save, nebūtinai apie jus pasakytų jūsų draugas. Apie ką yra prekės ženklas X ar Y yra subjektyvu tol, kol tai nėra deklaruota. Ką turiu galvoje? Turinio vientisumo svarbą ir reikšmę. Auditorija prekės ženklus renkasi pagal tai, kokias idėjas jis atstovauja.

Viskas buvo paprasta iki kol verslai neišėjo į socialinius tinklus. Buvo tinklapis (WEB), jame - sekcija APIE, o joje atskiri paragrafai: VIZIJA, MISIJA, VERTYBĖS. Atsimenate?

Šiandien pastebima tendencija, kad apie idėjas kalbama iš anksto suplanuotose reklaminėse kampanijose, tačiau retai atsispindi kasdienio turinio kontekste.


Kaip nepasiklysti kanalų pinklėse

Prekės ženklams išėjus į Facebook, buvo bandomos aibės taktikų, prekės ženklai pamažu suprato, kaip sulaukti klientų reakcijos. Tačiau išėjus įkitus soc. tinklus - Instagram, Tik Tok, LinkedIn, Youtube - daugelis nebespėja, ir panašu, kad renkasi išeitį: svarbiausia, kažką daryti.

Tai nėra taip blogai, kol neįvyksta algoritmų atnaujinimai, kurie dažniausiai ne į naudą jums. Tada lieka dvi išeitys: nepasiduoti ir taikytis prie algoritmų arba pergalvoti savo taktikas. Pirmas variantas - paprastesnis.

Ko tikitės iš soc. tinklų?

Turėti socialinių tinklų administratorių (dažniausiai administratorę) - tendencija ir puiki praktika. Paskyros - gyvos, vizualiai patrauklios. Tačiau, leiskite paklausti - koks viso to tikslas?

Turėti gerai valdomą socialinių tinklų paskyrą reikia kūrybos, pastangų ir laiko. Prekės ženklai sako - reikia daug pinigų. Reakcijos, širdutės ir komentarai rodo, kokie jūs šaunūs. Kiek esate linkę mokėti už šiuos komplimentus?

Socialinių tinklų administratoriai kartais guodžiasi, kad iš jų reikalaujama generuoti srautą ir pardavimus. Aš sakau: tegul jų norai - Dievui į ausį.

Socialiniai tinklai nėra tvaru:

⦁ nuolat įdomus nebūsite. Net didžiausi Jūsų gerbėjai ilgainiui tampa apatiški

⦁ konkurencija ir dinamika milžiniška, o noras išlikti aktyviu turi savo kainą (Eur)

⦁ vos padarius pertrauką būsite pamiršti. Algoritmai negailestingi

⦁ nebus nieko, jei veikiama be turinio strategijos. Kalendorius - nėra strategija

Socialiniai tinklai gali būti tvaru

...kai dalyvavimas juose yra turinio strategijos dalimi. Ką? Joks turinys nėra tvarus, jei jo nejungia šis tas didesnio ir kuo paremta turinio rinkodaros strategija. Pasidavę algoritmų ir laikų alkiui, didelė rizika prarasti autentiškumą. Jūsų daug investicijų pareikalavęs Reels greit bus pamirštas, o kuo jūsų prekės ženklas yra unikalus, vis mažiau kas galės pasakyti.

Socialiniai tinklai gali būti tvaru, kai patys į turinį žiūrėsite tvariai. Turinio strategija nėra kalendorius ar socialiniai tinklai. Vaizdžiai kalbant, turinys – tai natos. Turinio strategija – simfonija. Atsitiktinės natos nesukurs geros melodijos. Turinio strategija apjungia taktikas už kurių – sklandi kliento patirtis ir strateginiai prekės ženklo siekiai.

Multichannel marketingas


Veikdami daugelyje rinkodaros kanalų (angl. multichannel marketing), galime pasiekti didesnę ir įvairesnę auditorijos dalį. Kanalų įvairovė didelė ir kiekvienam svarbus turinys, kalendorius ir strategija:


Multichannel marketing
Multichannel marketing



Multicannel turinio rinkodaros minusai:

  • daug kanalų reikalauja daug dėmesio

  • turinys tampa brangus

  • turinys nėra nuoseklus

  • didelė rizika susilpninti prekės ženklo pozicionavimą


Omnichannel marketingas


Omnichannel marketingas yra efektyvi turinio rinkodaros alternatyva. Jos idėja yra vienos strategijos turėjimas visiems kanalams. Pagrindinis privalumas tas, jog sukūrus tvirtą strategiją, jos išpildymas reikalauja kur kas mažiau resursų.


Omnichannel turinio rinkodaros pliusai:


👏 reikalauja mažiau energijos, galite sutaupyti

👏 ramybė turinio fronte (turite daugiau laiko)

👏 nuoseklumas per kanalus (aiškumas rinkodaroje)

👏 rezultatų sekimas (žinote, ką matuojate ir sekate, kaip einasi)

👏 sklandi klientų patirtis (pardavimai ir lojalumas)




Omnichannel marketing
Omnichannel marketing



Bet pirma, turinio strategija


Turinio strategijai reikalingi duomenys ir analizė. Auditorijos, produkto, rinkos, kanalų potencialo ir kt. Turinio strategija privalo turėti aiškius sėkmės rodiklius ir kalbėti apie turinį, įvardijant jo tikslą, ir atsiperkamumo metrikas. Štai, pavyzdžiui:








Pabaigai, patarimas dėl turinio

Turinio misija - atrasti bendrus taškus, kas rūpi jums (prekės ženklui) ir auditorijai. Keletas kontrolinių klausimų, padėsiančių rengiant strategiją bei turinį:

  • Kaip norite, kad auditorija jaustųsi, perkant iš jūsų?

  • Kaip manote, kaip jie nori jaustis?

  • Ko reikia, kad pasiektumėte?

Sėkmės!

 

Esu turinio ekspertė. Kalbu apie turinio rinkodaros sprendimus.


Padedu prekės ženklams pakelti organinį srautą ir turėti klientus, kurie sugrįžta.


46 peržiūros0 komentarų

Susiję įrašai

Rodyti viską

Comments


bottom of page